Søndagstur i dyp snø

Været i helgen tilsa at jeg burde dratt på skitur, men jeg har vært så sliten og slapp i det siste og har ikke orket å planlegge så mye.

dav

Istede ble det en enkel tur til Krossane, men med start fra gamle tunellen ved Seim. Den ruten har jeg ikke gått før. Kjekt å prøve noe nytt.

fptbty
Jeg tok med litt niste og varm ingefær te. Siden solen var fremme så tenkte jeg at det ville være gode muligheter for å sitte ned og slappe av, og sanke D-vitaminer.

dav
Stien startet på en bratt traktorvei som varte et stykke. Så bar det inn i skogen og oppover. Snøen var trakket ned noe, men ikke nok, så jeg havnet stadig ned i dumper med snø til knærne. Til tider var det ganske slitsomt men jeg valgte å tenke på det som god trim.

dav
Det tok meg ca 1.5 time i ganske så rolig tempo til Krossane. Tilbake gikk det mye kjappere.
Absolutt en fin tur og en kjekk forandring fra min vanlige rute fra Hopsdalen. Blir kjekt å gå turen om igjen når snøen er borte.

dav

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg