Ekte Bergenser?

Det er en del ting som må gjennomføres for å kunne kalle seg en ekte Bergenser.  Ikke det at jeg streber etter denne tittelen, men det er greit  å ha sitt på det tørre siden jeg er bare er halvt Bergenser.
Jeg har gått over vidden flere ganger, stått på ski til Tveitakvitingen og nå endelig komt meg opp Stoltzen. Jeg måtte bli over 40 år før det ble gjort. Det er nesten litt flaut at det har tatt så lang tid.

Det ble litt kort å “bare” gå opp Stoltzen, så jeg valgte en god rundtur med start i Eidsvåg. Jeg gikk forbi Langevatnet og Munkebotsvatnet opp til Storevatnet.  Planen var å gå videre til Fløyen, men det var mye snø så jeg valgte en kortere rute. Jeg gikk ned Skredderdalen til Fjellveien og bort til starten på Stoltzen. Stoltzekleiven går opp til Storevatnet så derfra gikk jeg samme rute tilbake til Eidsvåg.

En veldig fin rundtur med noen gode stigninger. Det er gøy å endelig ha gått Stoltzen selv om pusten var tung og tiden ikke noe å skryte av. Men det kan være lurt å legge listen lavt, da kan det umulig bli verre, bare bedre.
Neste Bergenser bragd på listen må bli 7-fjells turen til våren. Men først er det Bergen Winter Run neste lørdag.

Noen bilder fra dagens herlige tur:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg