Forberedelser

Nå er det bare en uke igjen til jeg skal forville meg opp i vår vakre fjellheim. Forberedelsene er godt igang. Jeg har beregnet antall knekkebrød, teposer, middager og snacks som skal være med. Jeg må ha med mat for seks dager. Jeg har liste over alt av utstyr som skal ha plass i sekken. Jeg har gått inn de nye fjellskoene (i to timer….), jeg har tilogmed strikket en ekstra genser som skal hjelpe meg å holde varmen. Det ser ut som om jeg må regne med samme vær som i fjor. Skulle det bli noen godværs dager så får jeg bruke alle ull klærene til ekstra liggeunderlag. Og når vi snakker om liggeunderlag; det har jeg bestilt på nett. Merkelig nok ble det ingen storm av ivrige sponsorer etter forrige blogg innlegg som ønsket å tilby meg et liggeunderlag til testing….

Her er noen bilder fra dagens sko innkjørings tur. Og om du lurte: skoene er veldig gode, de fikk virkelig kjørt seg i søle og vann til Gladihag og Krossane. Helt komplett vanntett kan jeg ikke skryte av at de er, men de duger, jeg var bare litt fuktig på sokkene.;)


På Gladihaug med nye sko:). Nordhordlands broen i det fjerne.


På Krossane. Utsikt mot Gladihaug.


Utsikt mot Hopsdal


Min nye herlige genser i alpakka.

 

English:
Its only one more week until I shall stray into our beautiful mountain ranges. Preparations are well under way. I have calculated the number of crackers , tea bags, dinners and snacks to bring. I have to bring food enough for six days. I have a list of all the equipment that needs to go in my backpack . I have tested  the new hiking boots ( for two hours ….) , I have knitted an extra sweater that will help me keep warm. It looks as though I must expect the same weather as last year. Should there be some sunny days I can use all the wool clothes as extra sleeping mats . And talking about sleeping mats ; I have ordered one online. Strangely enough, there never was a storm of eager sponsors who wanted to offer me sleeping mats for testing ….

Here are some pictures from today’s new shoe testing tour . And if you were wondering : the shoes are very good, they really got tested in mud and water to Gladihag and Krossane. I can not say they are totally waterproof , but they will do, I was just a little damp on my socks.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg