Sovepose og microadventures

Endelig. Jeg har klart å kjøpe meg en sovepose. Faktisk den første jeg noe gang har kjøpt til meg selv! Føler meg litt stolt. Men det kostet. Kr. 1899,- ble summen for denne herligheten som ifølge den svenske superselgeren passet perfekt til meg. Det er Helsport sin dame modell Alta Lady.  Navnet er veldig fengende og går rett hjem. Her har de gjort en god jobb med produktnavnet, det funker. Den har dun i fotenden og er figursydd til damer. Altså breiere over hoftene. Funker for meg det og.

Posen har jeg allerede tjent inn igjen. Jeg dropper slalåm i påsken. Da sparer jeg lett 700 kroner. Det blir heller ikke noe ut på byn. Sparer minst 500 kroner der. Også burde jeg sikkert ha betalt pappa 500 kroner mer for Englandsturen….. Nye 500 kroner spart. Videre tenker jeg at påske egget til Lisbeth kan inneholde litt mindre snop, hun har ikke godt av det uansett… 200 kroner spart. Jeg har vært røykfri i 4 år og noen måneder, så om jeg legger til alt jeg har spart på det, har jeg faktisk masse penger tilgode. Kanskje jeg skal bestille en tur til syden i påsken. ..?;)

Nei det må nok planlegges en microtur. Soveposen må testes. Jeg har fått låne boken Microadventures skrevet av Alastair Humphrey. Den skal jeg kose meg med i kveld sammen med en flaske rødvin. Da regner jeg med at det popper frem mange gode ideer til påskens microadventure expeditions:).
God påske:).


#friluftsliv #microadventure #soveute #helsport #altalady #utpåtur #fjelltid #norge

4 kommentarer
    1. Greit å prioritere pengebruken :)..bok ,vin og sovepose høres bra ut…har en teppepose fra jeg var barn jeg..men mange år siden jeg har brukt den nå… God påske :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg