Planlegging er halve morroa.

Det er fredagskveld og jeg gjør som nordmenn flest; koser meg med god mat, vin og Idol på tvn. Det er vått, surt og vindfult ute og jeg er glad for å være inne i varmen denne fredagen. 
Men når reklamepausene kommer tar jeg frem kartet. Det er sommerens ekspedisjon som skal planlegges. Og det er faktisk utrolig kjekt.

Jeg husker da jeg var liten, da pleide vi å samles i sofaen og planlegge sommerens utflukter. Dette ble som oftest gjort på en kald og mørk vinter kveld. Vi drømte oss vekk til varme sydlige strøk eller så for oss flere uker i seilbåten i nydelig sommer vær. Og sommeren var jo alltid varm og fin da jeg var liten;)

Men nå er det fjelltur på gang igjen. Jeg har tenkt å fortsette der jeg måtte gi meg i fjor pga mye snø. Så sant det er mindre snø i år…
Første del av turen endte ikke langt fra Dyrkolbotn. Jeg hadde tenkt meg til Voss via  Vardadalsbu, Solrenningen og Volahytta. Jeg håper virkelig at jeg får det til i sommer. 

Fremme på Voss hopper jeg på toget til Geilo. Da er forhåpentligvis venne gjengen som blir med på neste tokt, på plass i toget fra Bergen. 
Så går vi samme rute som jeg gikk fra Geilo til Rjukan.  Jeg gleder meg veldig til å ta med meg gjengen,  det er kjekt å gå på tur alene, men det kan jo bli litt ensomt til tider.
Men som sagt så er planleggingen halve morroa, spesielt på en sur, kald vindfull aften.;)

God fredag og helg til alle, og bruk reklamepausene til noe nyttig; planlegg nye eventyr.:)

#friluft #fjelltur #sommer #stølsheimen #hardangervidda 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg