Hurra for meg :)

Nytt år, nye muligheter og jeg er blitt ett år eldre. Det er stort sett bare fordeler med å være i førti års alderen.  En er mer moden, mer selvsikker, tryggere på seg selv og en kan tillate seg å gi mer faen. Jeg kjenner at jeg bryr meg fint lite om hva folk måtte si og mene om meg, folk snakker uansett hva man finner på. Jeg er sprekere enn jeg har vært på tyve år. Det siste halve året har jeg jogget tre ganger mer eller mindre hver uke. Det har ikke gjort meg til en rask løper, heller utholden når jeg gidder å psyke meg opp til å løpe en mil eller mer. Jeg har begynt å gi faen i at jeg burde ha komplekser for min brede rumpe og store lår som ikke lar seg skjule i jogge tights. 

På dating siden har jeg blitt ganske trygg også, og det er bra for Mr. Right lar vente på seg. Jeg trodde jeg hadde han i fjor på denne tiden, men det ble ikke slik.

Livet mitt er veldig bra, jeg elsker å bo i mitt bitte lille hjem, jeg har en bil som virker (enn så lenge), jobb, utdanning , trening, verdens beste datter, familie og gode venner.

Det eneste jeg savner er Mr. Right. Det har blitt litt dating det siste året. Noen har vært snill og søt men ingen kjemi. Andre har sluttet å ta kontakt uten nærmere forklaring. Flere har komt med interessante uanstendige forslag men gjemmer seg bak en bilde løs profil, og havner da i “gift” kategorien min. En kar ville gi meg massasje med den ene hånden og servere champagne med den andre….Hyggelig det, men havnet i de uten bilde bunken. Noen har veldig mange saklige spørsmål som minner om ett jobb intervju. De havnet i “slitsom” kategorien. En skjønning på 23 lurte på om det var turn on at han var ung…Det var det dessverre ikke…En skjønte seg ikke på livsstilen min. Han mente campingvogn var kun til for ferier.Noen har mange små barn….Andre har små barn og samboer…

Det skal ikke være lett, men man kan vel ikke gi opp heller selv om en blir litt lei avogtil. Da er det godt å kjenne på at en har passert førti, er både moden og trygg på seg selv, og klarer fint å takle både det ene og det andre som måtte dukke opp.

Til slutt tenkte jeg at jeg skulle avkrefte litt bygdesladder: nei jeg bor ikke i campingvogn fordi jeg er gjeldslave. Så det så.;)

Ha en fortsatt strålende dag og nyt livet uansett alder, men har du passert førti så er det lov å ta seg ett glass vin og skåle med meg i dag. 😉 Tusen tusen takk for alle gratulasjoner 🙂

Så til de negative sidene ved å ha passert førti: 

Kommer ikke på noe….:)

 

4 kommentarer
    1. Hei Lise.
      Godt skrevet om fordelene ved 40+ and beyond. Spesielt det om frihet og selvstendighet.
      Her et utrop fra en kjent amerikaner:
      “You can’t change how people treat you or what they say about you. All you can do is
      change how you react to it”.
      Og her en reklame fra Harley Davidson i Norge:
      “I dag er dagen du kan lese om andres liv på Facebook. Eller dagen du setter deg
      på en Harley og lever ditt eget!”.
      Fortsatt god reise i 40-årene and beyond.

    2. Hei! Tøft at du tør å stå fram, at du har valgt å bo i campingvogn!
      Har selv bodd i det 5 år, mitt valg.
      Hadde penger på bok men lite inntekt til å betjene et lån.
      Syntes det var en grei måte å leve på. Enkelt.
      Det var bare de nærmeste som visste jeg bodde i campingvogn, følte skam.
      Det heter seg at man ikke skal eie mer en syv ting, har man fler, eier tingene oss!
      Ser nå etter 6år i hus, har altfor mye jordisk gods, jeg ikke egentlig har bruk for.
      Livet handler jo om å faktisk leve det, oppleve nye ting, få enda mer erfaring.
      Utvide horisonten.
      Ps jeg er ungkar mann 45 ,bor med katten min.
      Mvh
      Hans Petter

    3. Heisan.
      Artig å høre om andre som har bodd i vogn. Synd at en skal føle skam, det burde være unødvendig.
      Men nå regner jeg med at det blir en ny trend og at det blir flaut og bo i stort hus og eie mer en syv ting..;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg