Ett par størrelser mindre…

Ferien er over. Det samme er “the mountains are calling” prosjektet mitt. Jeg gav meg etter tre uker. Den fjerde uken skulle jeg ta dagsturer. Det gikk ikke helt etter planen. Jeg fant aldri motivasjonen etter country festivalen. Mye av grunnen var at jeg ble dårlig. Kvalm og vondt i magen. Hadde det bare vart noen dager kunne jeg ha skyldt på litt for mye vin, biff og snaps…. Jeg følte meg fysisk og psykisk utslitt, men stod på for å komme til Geilo.  

Vel hjemme tok jeg “fri” noen dager. De neste dagene tok jeg noen småturer, men det gav meg ingenting og jeg følte meg fortsatt utgått på dato. Det var bare å gi seg, det ble noen slappe dager på sofaen før en avsluttende tur over vidden sammen med gode venner.  En veldig flott tur og jeg kjente at kreftene kom tilbake og siden har jeg blitt stadig bedre. 

Jeg har en liten mistanke om at jeg kan ha drukket fjellvann som har vært bakterie holdig. Mine besteforeldre sa alltid at så lenge vannet renner over syv steiner så er det trygt å drikke. Men det var kanskje før i tiden? Jeg har lest litt på nett om temaet og det virker ikke som om det er så trygt å drikke norsk fjellvann som jeg trodde.  Dette var det ene store fortrinnet jeg trodde jeg hadde i forhold til Cheryl i “Wild”. Hun kunne lett ha strøket med av vann mangel eller forurenset vann. Men hun hadde med seg filter og vann rensende tabletter, noe som jeg også burde ha tenkt på.

Cheryl gikk turen sin fordi livet hennes var dramatisk og hun hadde behov for en alvorlig forandring. Da jeg bestemte meg for min tur, var det flere grunner til det. Det har vært et litt turbulent år så langt, jeg har brukt tid på dating, noe jeg ikke har gjort på lenge. Det har vært på godt og vondt så langt, og jeg så for meg at å sitte på en fjelltopp og reflektere over livet, så ville hodet på magisk vis tømme seg for alle slitsomme tanker og verden ligge for mine føtter…Men hva kan man si, det var stortsett så kaldt at når jeg satt meg ned så var det eneste jeg klarte å tenke på var å gå videre før jeg frøs ihjel… 😉 

Et annet mål jeg hadde var å gå ned i vekt. Jeg var ca 30 kg overvektig. Jeg trengte ett skikkelig kick off. På de tre ukene jeg var på tur gikk jeg ned syv kilo. Så nå er jeg “bare” 23 kg overvektig.. Men gu kor deilig det var å komme hjem, ta frem mine tre dongeri bukser som ikke har passet på noen år, og kjenne at de passer! Kroppen har blitt sterkere og jeg ser forandring. Helt ubeskrivelig herlig.

Målet mitt var å gå ned 10 kg slik at jeg kunne begynne med jogging igjen. Jeg fikk problemer med minisken for to år siden, men kneet har blitt bra så i går tok jeg meg en joggetur og det gikk over all forventning. Jeg er ganske lei av fjellturer, så nå blir det mest jogging framover. Nå er målet igjen å gå ned 10 kg, og å delta på min første halv maraton i Bath mars 2016!

På de 15 aktive dagene jeg hadde de tre ukene jeg var på tur, gikk jeg ca 270 km opp og ned fjell. Det bli 18 km hver dag. Ganske bra innsats tror jeg😀

En velfortjent skål etter at vi hadde gått opp Ulriken før vi fortsatte over vidden til Fløyen. Takk for turen Siren, Aina og Lise,  veldig kjekt at dere ble med😊.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg