Never ending Hardangervidda

Etter nesten tre uker på tur er jeg tilbake på Geilo. Jeg startet fra Rjukan tirsdag med buss til Skinnarbu, og videre med båt på Møsvatnet til Mogen turisthytte. Fra Mogen gikk turen via Lågaros,  Rauhelleren, Heinseter, Tuva turisthytte og tilslutt Geilo. 

Jeg var nok ikke like motivert denne gangen og ble fort lei. Det hjalp heller ikke at det blåste motvind og regnet hele onsdagen. Det var vått og surt og de såkalte vanntette skoene sugde til seg vann som to svamper. Om kvelden da jeg var komt meg i telt var tærene i oppløsning og mesteparten av huden prellet av på ene tåen… Ikke særlig behagelig og så heller ikke noe lekkert ut. Motivasjonen var på bånn.

Torsdag morgen var det lite vind så da stod myggen klar til angrep. Det var fristende å bli i teltet hele dagen, men det ble for dumt å la seg knekke av noen små krek, så jeg kom meg avgårde tilslutt med ca 20 ferske myggstikk… 

Fredag hadde jeg bestemt meg for å prøve å komme frem. Jeg hadde hatt litt lengre økter hver dag så jeg gav litt på for å klare det. Motivasjonen økte med tanke på at det var kjentfolk på Geilo,  Sissel, nabo og venninne, var med hele familien var på helgetur.

Hun bestilte rom på samme hotell,  som viste seg å være en luksus leilighet kun til meg. Helt herlig med luksus igjen. Utrolig hvor en setter pris på dusj og varme,  selv om jeg kun hadde hatt tre dager i telt denne gangen.. 

I morgen tar jeg toget hjem. Må innrømme at jeg er ganske sliten og veldig lei. Skal bruke helgen til å tenke ut hva jeg gjør neste uke, men det ser ut som om det blir dagsturer hjemmefra. Hardangervidda er uendelig og veldig flott, jeg kunne sikkert ha vandret rundt der en uke til, men nok er nok, been there, done that…;)

God natt fra Geilo, nå skal jeg sove i luksus seng med luksus dyne uten ull fra topp til tå i tre lag og uten sovepose med emergency blanket på toppen. Gleder meg.:)


Handlet nye forsyninger og en tjukk ullgenser. Var det sommer det var?


Mini snøggbåten.


Nok en skummel hengebro, knirket og knaket fælt.


Never ending Hardangervidda… 


Jeg skimter utforløypene på Geilo i det fjerne.. 


Geilo. 


Luksus 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg