Gaustatoppen

Da jeg kom til Rjukan i går spurte jeg resepsjonisten på gjestehuset om det gikk noe transport opp til Svinerol som var utgangspunktet for toppturen til Gaustatoppen. Noe slikt fantes dessverre ikke så jeg fortalte henne kjekt at da får jeg gå opp dit. Det mente hun var helt latterlig, det hadde ihvertfall ikke hun gjort…  Så da måtte jo selvsagt jeg gjøre det…

Jeg labbet avgårde i dag tidlig. Å gå på asfalt med fjellsko er ikke alltid like smart, men må man så må man… Da jeg var komt et stykke på oppstigningen på asfaltert vei, begynte jeg å innse at hun hadde nok et poeng.  Det var lange bratte stigninger, og det tok ALDRI slutt. Beina protesterte så godt de kunne, men til ingen nytte.

Etter langt om lenge kom jeg endelig til Svinerol og kunne begynne den egentlige turen. Men da var jo jeg allerede godt sliten, så det ble en heller tøff oppstigningen til toppen.  Men opp på steinhaugen kom jeg, ilag med mange andre iherdige vandrere. Egentlig ganske folksomt det siste stykket. Tydeligvis en veldig populær topp😁

Fantastisk utsikt og en flott tur selv om den ble noen mil lengre en nødvendig.. Nå er beina fint ferdig for kvelden,  heldigvis blir det ikke så lang tur i morgen. Da blir det først buss, så båt innover Hardangervidda et stykke før jeg setter kursen tilbake til Geilo men på en litt annen rute enn sist. 👍

 


Did it👍😁😊

7 kommentarer

Siste innlegg