Oldemor Inga!

Da det ble ryddet ut av huset til farmor og farfar for mange år siden dukket dette bildet opp, bortgjemt, nedstøvet og med knust glass. Jeg følte for å ta vare på det og har hatt det med meg siden. Det ble bortgjemt hos meg også, glasset var jo knust og det hang biter igjen. Det ble lettere å stue det unna og tenke at dette skulle jeg ordne “en annen gang”.

Den andre gangen er nok ikke helt komt, men jeg har tatt det frem, fjernet knuste glass biter, og håper at jeg kan få ordnet nytt glass i nær fremtid. Jeg minnes at jeg spurte farmor og farfar om hvem som var på bildet, og jeg er ganske sikker på at de sa at det er min oldemor Inga Viskedal Holsen og hennes foreldre. Men jeg er ikke helt sikker… Kanskje noen der ute i Holsen slekten min vet noe mer? Det hadde vært utrolig kjekt å vite sikkert. Og kanskje fått vite navnet på de to eldste som muligens er mine tipp oldeforeldre. Jeg skulle også likt å vite litt om bakgrunnen for at dette bildet ble tatt og hvilket år. 

Når står bildet utstilt i gangen min. Jeg synes det er ett flott bilde som fortjener å bli vist frem. Og det fortjener nytt glass snart…:)

Gi meg en lyd om du vet noe om personene på bildet:)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg