Bålkos en helt vanlig tirsdag

En gang i måneden treffer jeg fire gode venninner. Vi møtes hjemme hos hverandre, koser oss med god mat og skravler om alt og ingenting. Uunnværlige kvelder som betyr mye for meg.

Nå var det min tur å invitere. Jeg fikk lyst å ta gjengen med på en aldri så liten utflukt i regi av Nærturleder kurset jeg nylig har vært på.

Vi gikk via Brekkeløypen opp BKK-bakken og videre i mørket til gamleskolen i Knarvik. Skolen er borte men grunnmuren står igjen. Plassen er et populært turmål, her er både benk og bålplass.


Alle hadde fått instrukser om å ta med litt ved. Det var cirka en minus og det snødde. Heldigvis var det ikke noe problem å få igang bålet, og etterhvert ble det opplett og ganske fint. Jeg hadde med ingredienser til polarbrødpizza i stekefolie. Alle mekket sin egen pizza. Tålmodigheten var som vanlig kort når en venter på at bålet skal bli til glør. Resultatet ble noen svidde kanter og halvsmeltet ost, men det smakte nydelig.


Til dessert hadde jeg lyst å prøve sjokoladebanan i folie. Jeg hadde sett det demonstrert på nett. Det er veldig enkelt, en snitter bananen, stikker inn noen sjokoladebiter og pakker folie rundt. Så skal den ligge på bålet i noen minutter til sjokoladen er smeltet og bananen er myk. Spises med skje. Det smakte mye bedre en det så ut for å si det sånn.  Kan anbefales.

 

Etter en god skravlestund rundt bålet pakket vi sammen og gikk tilbake samme vei som vi var komt. Alle var enig om at det hadde vært en suksess. Vi hadde fått frisk luft, spist god mat, skravlet, fått mosjon og funnet ut at når Nærturlederen skriver brodder på ta med listen, ja da kan det være lurt å ta med nettopp brodder.;)

 

#bålkos #natur #nærtur #turistforeningen #turjenter #vinter #venninnekveld #minutevinter 

1 kommentar
    1. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I would never understand.
      It seems too complex and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I
      will try to get the hang of it!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg