Sove under åpen himmel en vinternatt

Leste nylig et tips om å bruke to soveposer utenpå hverandre i vinterkulda. Jeg har en gammel klumpete sovepose av ukjent opprinnelse som kunne testes utenpå den gode posen min som er ok ned til null grader. 

Jeg tenkte det var lurt å teste like utenfor stuedøra. Da var det kort vei til varmen om det ikke funket.

Riktignok var både posen og jeg gode og varme da jeg la meg i går kveld, men kulden kommer fort snikende så testen er godkjent den.

Som underlag brukte jeg en billig matte under en oppblåsbar madrass som er isolert. På kroppen hadde jeg ullundertøy under strikkesett i ull, tre par sokker, buff, lue og dunjakke.  Jeg følte meg godt forberedt. 

Det tok en stund før jeg sovnet men jeg var ikke kald, det funket supert. Holdt varmen og sov godt til kl. 6.30. Da måtte jeg på do så gikk inn og sovnet på sofaen…. Det var uansett for mørk til å ta bilde så det ble gjort litt senere.

Tror det var cirka 5-6 minus i natt. Var digg å legge seg i måneskinn og stjernehimmel, dette kan anbefales. 

Og nå slipper jeg å bruke penger på en dyr vintersovepose, jeg har det som trengs for en skitur med telt.

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg