Pacific Crest Trail dag 30 til 45

Helt utrolig men nå har jeg kommet til Kennedy Meadows. Jeg har passert 700 miles (1120 km). Jeg har gått i fjellet i 45 dager i strekk. Men unntak av de to dagene jeg traff Connie og Ron i Sequia National Park. Det gjorde godt med et par dager fri. Og det var veldig kjekt å leie bil og suse avgårde på motorveien. Det var rart å se milene gå så fort unna.
Sequia National Park var flott. Og det var veldig kjekt å treffe igjen Connie og Ron etter så mange år. Veldig glad for at jeg fikk det til.
Tilbake på trailen regnet det. Litt surt og kaldt. Ikke så veldig kjekt. Jeg traff ikke så mange og da det ble 17. mai var jeg ikke i noe godt humør. Det var kaldt om morgenen og jeg tenkte på all feiringen der hjemme. Men så kom jeg på at jeg hadde solgt mye av bunaden min for å kunne få til denne turen, så da var det bare å slutte å sutre. På slutten av dagen traff jeg en gjeng amerikanske ungdommer. De var de første jeg hadde sett på lenge så da måtte jeg klage litt til de. De var forståelsesfulle og spurte høflig om hva jeg pleide gjøre på 17. mai. Kjekk ungdom som reddet litt av dagen.
Neste dag ble heldigvis bedre. Da traff jeg igjen folk fra tidligere og alle skulle til Hikertown. Der var det en shuttle som kjørte frem og tilbake til en liten butikk/restaurant. Jeg bestemte meg for å bli med dit. Og godt var det, for da ble det en herlig burrito og masse brus på meg.
Hikertown er noe for seg selv. Er nesten litt vanskelig å beskrive, men legger med litt bilder.
De siste dagene har gått unna. Det har som vanlig vert opp og ned fjell, varme dager, kalde dager, mye sol, alene tid, sosialt, masse kjekke folk, fantastiske trail angels og mye mer. Men nå er jeg i Kennedy Meadows som er en liten milepæl. Her gjør de nummer av å klappe og juble hver gang det kommer en pct hiker. Kjekk mottagelse her i hillbilly land. Det første jeg gjorde var å kjøpe brus i den ganske så shabby butikken, for så å haike med noen andre til nærmeste restaurant. Den var like shabby, men alt har sin sjarm i dette avsidesliggende fjellområdet. De var gått tom for det meste på menyen siden det er Memorial Day weekend, men vi kunne få pulled pork sandwich med potetsalat. Det smakte nydelig med en øl til. Kokken var ikke verre på det en at han kjørte alle tilbake i den falleferdige pickupen sin. Som sagt, alt har sin sjarm her.
Kennedy Meadows er inngangen til Sierra Nevadas som alle har både gruet og gledet seg til. Det er her vi må avgjøre om vi skal opp i snøen og utfordre oss selv eller å haike lengre nordover for å slippe unna. Jeg tar en zero dag her for å se hva jeg gjør. Jeg regner med at det blir snøen og fjellet på meg, jeg har tross alt lyst å fullføre hele ruten. 

8 kommentarer
    1. Lise,
      This is the first time I have commented on your blog. I think about you almost daily hoping you are doing well. I am so amazed that you are doing this. You are an inspiration! Keep going! You can do this and good luck. Much love to you, Juli.

    2. Instead of a parade in Norway, you are in the PCT parade to celebrate Norway’s national day! We support you!
      It is a big milestone to get to Kennedy Meadows. Don’t forget, this is not a normal year for California, we’ve had record snowfall. I’m sure you will make a good decision.
      Connie and Ron

    3. We are so proud of you. You made it to milestone Kennedy Meadows and are about to conquer the Sierra Nevada. Wow. We are, as you know, following your tracking points on the map every morning, which is the highlite og every morning. Continue to take care and we wish you a safe hike through the Sierra’s if you choose to challenge the snow – which shouldn’t be too much of a fight for a norwegian mountain goat like yourself! 😀😁 All the best from homebase!

    4. Fantastisk! Kom kjapt over linken til bloggen din og ser du går PCT. Skulle ønske jeg gikk i fjell det året jeg bodde i USA (leeenge siden). I 2015 leste jeg boken “På ville veier” er Cheryl Strayed som forteller om PCT og livet sitt mens vi følger vandringen. Den PCT’n har hengt seg på minnet mitt siden den tid. Nå skal jeg virkelig lese meg opp på din ferd.
      Du er tøff altså. Ta vare på deg selv – herved har du en ny følger på turen din 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg