Livet uten vann

Jeg har ikke innlagt vann, noe som er en selvfølge i det moderne Norge. Jeg har to ti liters dunker som jeg bruker til å hente vann hos naboen. Det gjør jeg kanskje to til tre ganger i uken. En blir veldig bevisst på hvor mye vann en bruker når en lever slik. Skal jeg dusje hver dag betyr det å hente mer vann. Men er det nødvendig å dusje hver dag? Ifølge undersøkelser så er det ikke det. For mye dusjing kan forstyrre kroppens naturlige bakterieflora, gi uttørking av huden og vaske bort det beskyttende fettlaget i overhuden. Når en ser det på denne måten er det absolutt en fordel å ikke ha innlagt vann, det blir automatisk mindre dusjing.


Det er ca. to hundre meter frem og tilbake til naboen. Det er ingen krise, det er trim. Men nå har jeg kjøpt en ekstern vanntank. Den rommer 1000 liter. Skal jeg fylle den opp så har jeg regnet ut at jeg må gå frem og tilbake til naboen  50 ganger. Det blir 10 kilometer. Når jeg antar at hver tur tar meg ca. 15 minutter så kommer jeg til å bruke 12,5 timer på å få full tank.  Dette er jo god trim, men jeg ser for meg at armene mine kommer til å bli ganske lange. Men om jeg fordeler det på to uker, blir det i underkant av en time hver dag. Ikke så ille det. Og full tank vil si at jeg har vann i ca. 4,5 måneder. Så sant  jeg ikke faller for fristelsen til dusje oftere…


Det finners en annen metode. Jeg skal lage en oppsamlingstrakt i toppen av tanken og samle regnvann. Det kommer til å ta mindre enn 12,5 timer å få full tank på den måten! Tenker jeg. Blir spennende å se.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg