Villmarksliv hjemme

I går skulle jeg sage ved. Med den elektriske sagen til pappa. Det gikk ikke helt etter planen,  sagen var rustet og hengt seg opp. Jeg gjorde det eneste fornuftige,  satt meg inn med en kopp te og sjokolade. 

Da jeg kikket ut i dag tidlig fikk jeg sjokk. Det var blitt helt hvitt. Hva skjedde med vårfølelsen fra dagen før? Heldigvis forsvant snøen i løpet av noen timer. Ved haugen fra dagen før dukket frem igjen og jeg kom på den geniale ideen at jeg kunne sage for hånd.


 

Etter ca ti minutter og organisering av ett bilde, synes jeg det var nok. Det var rett og slett litt kjedelig.  Men jeg ville ikke inn riktig enda. Jeg ville drikke te ute. Og spise sjokolade. ..

For å få litt villmarksliv følelse fyrte jeg opp ett bål. Den slitte hengebenken gravde jeg frem fra steinrøysa der den hadde tatt en dobbel salto i forrige vinterstorm. Ganske så koselig hadde jeg det i nesten en time. Kulden tok over så nå sitter jeg inne og ser de siste flammene slukne der ute.


 

Jeg gleder meg til det blir varmere i været, da skal både tilbygg og hengebenk få seg ett malingsstrøk. Og kanskje jeg skal skaffe meg en slik fancy bålpanne så kan jeg sitte ute å kose meg ofte. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg