Passion

Jeg har en stor lidenskap.  For hvite langstrakte bakker. Knitring av snø. Suset fra stolheisen. Skibuksen min som passer i år. Skiene mine. Støvlene som jeg kjøpte i fjor. Hele slalåm pakken er min passion. 

Det var meldt nydelig vær denne søndagen. Jeg synes det var på tide at pappa som blir 70 i år, fikk være med å prøve. Han har stått på ski i alle år, født med ski på bena som en skikkelig nordmann. Men han har aldri prøvd slalåm utstyr. 

Jeg hadde lyst at flere i familien skulle være med. Men ikke alle liker nedover ski like godt som meg. Det endte med at en gjeng gikk langrenn på Kvamskogen, mens pappa, broderen og datteren min ble med på slalåm i Eikedalen. 

Rett opp i stolheisen bar det med oss. Pappa synes utstyret var noe uvanlig,  han er vant til lengre ski. Men jeg må si han imponerte. Det tok ikke mange rundene før han begynte å få taket på det. Han ble kanskje ikke noen ekspert første gangen, men det var ikke noe å si på entusiasmen og pågangsmotet. Og som han sa da vi var komt hjem; det var en fantastisk dag,  flott opplevelse,  herlig vær, nydelig utsikt mot toppen Kvittingen, men han trodde kanskje ikke han kom til å gjøre det flere ganger. 🙂 Been there, done that.:)

Jeg regner ikke med at han blir med på alpeskiferie neste år, men det kan du være sikker på at jeg skal. Jeg elsker slalåm. Min passion.:)


Den spreke 69 åringen. Som sprang halvmaraton igår…:)


Eirik tester hoppe formen. 

Nydelige forhold.

Slapp ungdom….:)
 

6 kommentarer
    1. Dear microadventurelady. Tusen takk for at du tok intiativet til denne kjempfine turen. Koste meg storlig og lever på dette enda, selv om det sannsynligvis bare blir en “done that, did that”.

    2. Det er aldri for seint å prøve noe nytt! Jeg synes pappa’n din er en ordentlig tøffing. Søndagen var jo fantastisk til skiturer og det var mange folk som benyttet dagen til det så jeg når jeg kjørte over Kvamskogen på søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg