Te-hytte romantikk

Selv om jeg helst skulle ha sittet på rompa og strikket hele dagen, så må jeg ut å lufte vettet litt. Også har jeg jo tross alt meldt meg på halv maraton, så da må jeg jo nesten trene litt. Det ble en jogge tur i går. I dag ble det en fjell tur. Jeg er ikke så lei av fjell lengre, det har heldigvis gått over. Jeg måtte nok bare få kvalme og sliten kropp litt på avstand, for no klarer jeg endelig å se tilbake på sommerens strabaser med glede.

På akademiet hang det en lapp med turforslag til Te-hytta. Jeg ble selvsagt nysgjerrig og leste historien om norsk-amerikaneren Irgens-Larsen som fikk bygget en “te-hytte” til kona si. Rundt 1960 kjøpte han hyttetomt på plassen Neset ved Totak. Der samlet han flere gamle tømmerhus og bygde tennisbane.

Irgens-Larsen og kona var mye i Rauland hvor de kom med båtfly. Kona likte så godt å gå opp den bratte og frodige lia til Vidsynsetra. På et utsiktpunkt på toppen av bjørkebeltet lot Irgens-Larsen bygge en steinhytte til sin kone, hvor hun kunne koke seg en kopp te når hun var på sine turer.

Skikkelig romantisk, tenk en mann som gjorde noe slikt for kona si! Sukk sier no bare jeg og konstanterer at dette må bli med på listen over ønskede kvaliteter i kontakt annonsen min. Jeg drikker mye te og liker veldig godt å gå på fjelltur, så da synes jeg nesten at jeg hadde fortjent en te-hytte og! Hvor finner man en slik mann da? 🙂

Ja ja, jeg får vel gå tilbake til virkeligheten og fortsette med litt kvelds striking, jeg holder på med å lage prøvelapper med forskjellige teknikker! Kjekt det:)

 
 


 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg