The mountains are calling

Jeg er klar for nye eventyr. Denne gangen blir det i Norges vakre fjellheim.  I morgen starter min fire ukers ferie som skal tilbringes på fottur i fjellet, aleine…😦 Sekken er pakket og klar. Ikke noen enkel oppgave, det er mye som skal være med. Fjellene roper på meg og jeg må dra.😊

Det var boken Wild av Cheryl Strayed som inspirerte meg til å dra på solo tur i fjellet. Cheryl brukte tre måneder på the Central Pacific trail, fra Mexico grensen i sør til Washington state i nord. En fantastisk reise og utfordring. 

Jeg har ikke tre måneder,  men tenker at fire uker er en god anledning til å sulle rundt i fjellet og utfordre meg selv. Å ligge alene i telt ute i villmarken er ikke noe jeg synes noe særlig om. Å ligge i telt i det hele tatt er igrunn ikke så veldig kult…jeg fryser alltid og det blir aldri mykt nok.  Men Cheryl klarte det så da klarer sikkert jeg det òg!😊

Heldigvis får jeg følge av min far og søster de første to dagene.  Da får pappa gitt meg opplæring i kart og kompass og Aina får seg en velfortjent to dagers ferie. Og jeg slipper å bære telt og proviant i starten.😊 

Sekken veier17,5 kilo ved full oppakning. Sinsykt å skulle dra rundt med den på ryggen i fire uker… Jeg får døpe sekken til “monster” slik som Cheryl gjorde. 

Det blir oppdatering underveis, så sjekk innom iblant om du vil følge med på hvordan dette kommer til å gå…😱.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg