Simple living!

Jeg har bestemt meg for å leve billigere! Jeg elsker leiligheten min, men med min livsstil er det litt slitsomt med alle utgiftene som følger med. Derfor har jeg lagt leiligheten min ut for salg på finn.no, og har tenkt å kjøpe meg en campingvogn! Jeg har hatt garasjesalg (uten garasje), og solgt unna mye ting som jeg ikke får plass til i min nye bolig. Det var mange som spurte meg om hvordan jeg kunne selge unna alle tingene mine. Til det kunne jeg bare svare at det føltes veldig befriende! Som folk flest så hadde jeg mye ting som bare var lagret og ikke i bruk. Jeg valgte ut det som betydde mest for meg, som et nydelig te sett som meg og Lisbeth kjøpte sammen i Disney World for noen år siden, og den søte snope skålen med stett og lokk fra Ikea! Alt av bilder og sentimentale ting og tang har jeg selvsagt tatt vare på, men pynte ting som ikke har vært fremme på flere år, samt møbler som ikke vil fått plass i vognen, ja, de fikk nye fornøyde eiere!

Det var faktisk ganske morsomt å ha garasjesalg. Det syntes også den lokal avisen som skrev en liten artikkel. Aritg å lese den aritkkelen, jeg hadde visst fått meg en samboer som jeg ikke visste om.:) Jeg ble oppringt av NRK Hordaland radio som ville intervjue meg. Det ble jeg selvsagt med på og det gikk ganske bra. Håper det var til inspirasjon for andre som ville prøve det samme!

Men tilbake til salget av boligen min. Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ville stå for salget selv. Det er mye lesestoff på nettet om dette temaet. Kun en liten prosent av befolkningen velger å selge selv, de fleste bruker eiendoms meglere som har mye erfaring. Men utifra det jeg leste så fant jeg ut at mye av jobben kom jeg til å gjøre selv uansett. Ett råd som gikk igjen var å bruke eiendoms megler eller advokat til selve oppgjøret. Dette er for at potensielle kjøpere skal føle seg trygg på at alt går riktig for seg. Det er jeg helt enig i, så jeg har funnet en advokat som har erfaring med salgsoppgjør. Om noen ikke føler seg trygg på et salgsoppgjør når jeg selger selv, så kan jeg forsikre om at det er ikke mye som er anerledes enn om jeg hadde hatt en megler. Jeg har ordnet med både takst og boligtilstands rapport (ikke alle meglere bestiller denne), og jeg har tegnet eierskifte forsikring. Jeg har brukt det fyldige prospektet fra da jeg kjøpte leiligheten som mal til annonsen og mitt eget prospekt. Å ha visningen selv er faktisk ett pluss for potensielle kjøpere, jeg vet mye mer om boligen og nabolaget enn en megler. Budrunder har jeg vært med på selv, og vet hvordan de skal gjennomføres.

Så langt har jeg hatt en visning. Annonsen min hadde ikke lagt lenge ute på finn.no før jeg hadde visning, så jeg har bestemt meg for å ha en visning til i morgen kl. 18-19. Om du lurer på om dette kan være leiligheten for deg, eller kjenner noen som er på bolig jakt, ta turen i morgen!:) Jeg er klar for mitt nye liv, trenger bare en som vil overta min flotte leilighet først!:)

Her finner du annonsen min på finn.no. Der står det også mer info om å kjøpe bolig privat, verdt å lese!

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48204290&searchclickthrough=true

“Garasje-salg”:

Eirik kom innom og fant flere dvd’er til salgs som jeg hadde lånt av han…. ups.. 🙂

Været var ikke helt på min side, garasje salget uten garasje måtte flyttes delvis inn i stuen!

Leiligheten klar for salg:

Stort og flott bad med dusj hjørne og nytt toalett.

Kjøkken og stue i ett.

Flott utsikt fra kjøkkenet!

Egen støpt parkerings plass. Stor terrasse.

Nydelig utsikt innover Osterfjorden!

Det største soverommet. Lisbeth ville ha det svart for noen år siden… egentlig ville hun ha flammer oppover veggene også, men da sa jeg nei… lett å male over om man ikke digger svart rom!!!

#bolig #garasjesalg #flytte #simpleliving #campingvogn #salg #gjørdetselv #leilighet #utsikt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg