SKINNYGIRL SOLUTIONS

Jeg fikk låne boken Skinnygirl solution og tenkte jeg skulle lese gjennom deler av den. Det er alltid tips å hente fra andre business womens der ute, og Bethenny Frankel er en som har gjort stor suksess. Jeg kjenner egentlig ikke noe særlig til henne, men hun har vært med på Frustrerte fruer, New York (et program jeg overhode ikke makter å se på, altfor mye drama..). I tillegg har hun gitt ut flere bøker og står bak coctail merket Skinnygirl som jeg selvsagt har lagt merke til på mine besøk hos the liqurestore i Fergus Falls. Jeg har ikke prøvd noen av coctailene, jeg foretrekker vin! Men kanskje jeg kommer til å prøve nå som jeg har blitt bedre kjent med Bethenny?

Første del av boken handler om hvordan man kan bli/leve som en skinnygirl. Dette er et tema hun har skrevet en egen bok om, her gjentar hun seg selv noe, samt at hun har tilført litt. Når jeg hører ordet skinnygirl, tenker jeg på et beinrangel. Bethenny er tydligvis et beinrangel. Det hun spiser i løpet av en dag er så lite at skulle jeg gjort som henne, så hadde jeg nok blitt et beinrangel jeg også. Og det har jeg ingen planer om, jeg vil bare bli sån passe så jeg ikke risikerer sykdommer og annet tull som oppstår som følge av overvekt. Jeg leser skeptisk videre og tenker at denne dama kan umulig ha noen gode råd til meg. Men heldigvis overrasker hun med en del gode råd og tips, og her kommer noen av dem:

Balanser inntaket ditt. Har du spist en stor lunsj så spis en mindre middag. Du kan egentlig spise nesten hva du vil, så lenge balansen er til stede i løpet av en dag!

Spis mindre posjoner. Det er rett og slett ikke nødvendig å spise så mye! Har du lyst på is, ja så spis is, men du trenger ikke spise hele boksen. En scoop er nok!

Hun fortsetter med flere gode og vanlige råd, det meste har jeg lest før. Men dette med balanse synes jeg er intressant, jeg har levd litt etter dette de siste månedene. Når lørdagen kommer og jeg har lyst på både rødvin og potetgull, ja da velger jeg bare en av delene! Og så spiser jeg litt mindre av annet om lørdagene for at ikke det skal bli et kalori inntak som ødelegger hele ned i vekt prosjektet mitt.

Jeg er veldig glad i sjokolade og snack, men som folk flest har jeg lett for å trykke i meg altfor mye! Men med den fantastiske ideen om å spise mindre, ja så funker dette veldig bra! Jeg lager meg en skål med 10 mandler, 10 cashew nøtter, litt rosiner og 4 biter mørk sjokolade. Dette spiser jeg nesten hver dag og det er blitt en herlig vane som jeg gleder meg til. Og jeg går fremdeles ned i vekt! 🙂

Så takk til Bethenny, jeg liker deg selv om du er et beinrangel!

Nå skal jeg lese kapitelet om karriere, håper hun har noen gode råd der også, hadde vært fint å funnet løsningen på hvordan faktisk TJENE penger på businessen min..:) Gleder meg!

#helse #kosthold #bøker #bethenny #skinnygirl #mat #drikke

 

4 kommentarer

Siste innlegg