Rask og sunn hverdags middag!

Å lage sunn middag hver dag er faktisk veldig enkelt. Det er litt som å sette sammen plagg til antrekk, litt det samme hver dag men med små justeringer! Når jeg handler kjøper jeg masse forskjellige grønnsaker. De viktigste er gulrøtter, kålrot, løk, hvitløk, spiss paprika og tomat. Disse går igjen i mange av rettene mine. I dag laget jeg hot kyllingsuppe og i morgen blir det bakte grønnsaker og laks! For noen dager siden hadde jeg selv komponert mexsikansk gryte med mange av de samme grønnsakene men med en litt annen vri!

Jeg tar utgangspunkt i grønnsakene når jeg lager middag, da er jeg sikker på at den blir kalorifattig, mettenes og nydelig! Og så kan jeg lage det samme flere ganger i uken, det er ikke nødvendig å tenke nytt hver dag. Vi går vel alle med den samme buksen to dager på rad, så hvorfor ikke spise den samme gode maten to dager på rad?:)

Her er oppskrift på min herlige hot kylling suppe:

Stek kylling, tilsett løk, hvitløk og paprika. Surr noen minutter. Tilsett det du liker av grønsaker (jeg brukte kålrot, gulrot, brokkoli og litt bønner). Surr litt til før du tilsetter kylling krydder fra Santa Maria. Bruk rikelig. Jeg har også i salt, pepper og chillikrydder. Da blir den ekstra hot! Tilsett tomat. Hell på vann så det dekker såvidt. La det koke til grønnsakene er møre. Ha i hakket spinat og en rømmeklatt, gjerne ekstra lettrømme om du er opptatt av kalorier som meg. Sunn og god suppe som jeg gjerne spiser flere dager på rad.:)

4 kommentarer

Siste innlegg