Og slik gikk den sunne dagen i vasken….:)

Her er jeg på en sunnhets bølge og så må jeg bake kaker…. flere stykker også…og jeg kan jo ikke bake kaker for så å  SE på at de andre spiser? Det er jo ikke mulig..!

Det er Januar og tid for bursdager! Vi er ganske mange i familien som er født i januar. Det blir som en forlengelse av jul og nyttår, flere besøk og mer usunn mat….!

Først ut er Lisbeth som blir 17 på tirsdag. Dette må selvsagt feires, og hvem har vel hørt om et bursdagsbesøk uten kaker? Og jeg som akkurat har sett det interessante foredraget til Berit Nordstrand om viktigheten av sunn og næringsrik mat… Men ett av hovedfokusene i foredraget var å lage all mat fra grunn.. ikke noe halvfabrikat og ferdigmat… hm…jeg laget jo kakene fra grunn… så om en ser bort fra selve innholdet i kakene, så må det være helt etter boka?:)

Ja ja, kaker ble det, kuttet ut litt andre måltider, så kalori messig ble det nok ikke helt ille. Men føler at dette ikke gjorde helt godt for kroppen, er litt småkvalm. Tenker det blir en lang fjell tur i morgen!

Om noen uker har jeg bursdag, da blir det ikke kaker, men en frisk sunn salat med smoothie til dessert! 🙂 Gleder meg alt!:)

7 kommentarer
    1. Kan ikke tro at det alt er 7 år siden vi feiret bursdagene våre i Florida. Husker du kaka jeg kjøpte på Goodings? Kakene du baker er nok mye sunnere. Trøst deg med det. For den kaka var bare smørkrem og E-stoffer. Litt må man unne seg ved spesielle anledninger. Det er da man lykkes. Hils Lisbeth fra meg og gratuler henne med dagen som kommer.

    2. Tone: Tide flyr Tone!! Kanskje vi skal planlegge ny tur ved 50, 45 og 20…?:)
      Ja tror nok kakene mine var litt sunnere, og en må nok unne seg litt for ikke å bli helt gal…!
      Skal hilse Lisbeth!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg